Dieta na masę – podstawowe informacje. Co o tym sądzicie?

Dieta na masę – podstawowe informacje. Co o tym sądzicie?
5 (100%) 1 vote

Sporo pojawia się pytań jak konkretnie ma wyglądać dieta, która pomoże zwiększyć masę, dlatego dzisiaj na ten temat będzie artykuł. Powszechnie uważa, się przytycie to nie jest żadna sztuka. Trzeba po prostu dużo jeść. Niby tak, ale żeby zdrowo przytyć trzeba się jednak trochę postarać. Po pierwsze trzeba zwiększyć ilość spożywanych kalorii.Chodzi o to, żeby ilość kalorii była o jakieś 25 % większa, niż zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Po drugie trzeba pamiętać, żeby unikać spożywania tzw. pustych kalorii. Osoby trenujące wyczynowo, jakiś sport średnio potrzebują 3 500 do 4 000 kalorii dziennie. W przypadku diety na masę istotne jest również, jakie i w jakich ilościach dostarczane są organizmowi składniki odżywcze.

Należy starać się, żeby w diecie dominowały węglowodany tak około 50- 60 % oraz po 25% tłuszczów i białek. Bardzo istotne jest to, żeby największą ilość węglowodanów spożywać w godzinach porannych oraz zaraz przed treningiem i po treningu, natomiast w godzinach wieczornych należy zmniejszyć ilość spożywanych węglowodanów, a zwiększyć ilość spożywanego białka.

Ponadto należy spożywać minimum pięć posiłków w ciągu dnia. Najlepiej żeby były one w równych odstępach czasowych. Jakie produkty należy spożywać, a jakich unikać? Należy jeść produkty bogate w węglowodany takie jak: makaron, kasze, pieczywo pełnoziarniste, ryż, płatki owsiane, ziemniaki, rośliny strączkowe.

Poza tym w diecie powinny się znaleźć produkty bogate we wspomniane wcześniej białko, czyli chude mięso, produkty mleczne (ser biały, mleko, kefir, maślanka, jogurt naturalny), jajka, czy ryby. Nie wolno również zapomnieć o produktach bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe, jak np. sezam, migdały, słonecznik, orzechy laskowe i włoskie, olej lniany, oliwa z oliwek, olej z pestek winogron.

Natomiast należy unikać kawy, słodyczy, ciastek, produktów wysokoprzetworzonych itp. Dieta na masę powinna dostarczać również organizmowi witaminy. Ponadto należy pić duże ilości wody niegazowanej, najlepiej trzy litry. Jak widać, żeby nabrać masy mięśniowej nie wystarczy dużo jeść, trzeba również jeść odpowiednie produkty i w odpowiednich ilościach.